Zdrowe posiłki do pracy

Zdrowe pomidory

Pamiętasz swoje noworoczne postanowienie, by zadbać o formę? Cóż, nie chodzi tylko o to, żeby zrobić sto pompek bez pocenia się lub w końcu uzyskać te zgrabne piersi. Ważną częścią tego postanowienia jest zdrowe odżywianie. Znamy powiedzenie: “śmieci wrzucamy, śmieci wyrzucamy”. To odnosi się nie mniej prawdziwe do tego , co umieszczamy w naszych ciałach, kiedy jemy. Oto więc kilka wskazówek, jak zdrowo się odżywiać w pracy.

Poznaj swój powód, dla którego chcesz się zdrowo odżywiać

Zdrowe pomidoryCzy robisz to, aby schudnąć? Aby mieć więcej energii podczas pracy? Czy po to, aby czuć się lepiej z tym, co jesz? Jak każdy cel, zdrowe odżywianie wymaga zaangażowania. Jasność co do tego, dlaczego tak się dzieje, pomoże Ci utrzymać motywację. Jeszcze ważniejsze jest to, że robisz to, bo chcesz, a nie dlatego, że ktoś inny tego chce.

Poznaj swoje nawyki żywieniowe

Jakie pokarmy lubisz jeść, a jakich unikasz? Kiedy jesz? Czy miewasz zachcianki? Co je wyzwala? Znajomość swoich nawyków żywieniowych pomoże Ci zidentyfikować wzorce, według których zachowujesz się w stosunku do jedzenia. Duża część tego, co, kiedy i jak jemy wynika z naszych uwarunkowań. Oznacza to, że możemy je zmienić, jeśli tylko chcemy.

Prowadź dzienny dziennik żywności, aby śledzić, co jesz, kiedy i więcej. Bądź tak szczegółowy, jak chcesz. Dziennik ułatwi Ci identyfikację Twoich wzorców żywieniowych, wyłapanie złych nawyków, ich wyzwalaczy i sposobów radzenia sobie z nimi. Sprawi też, że zaczniesz myśleć o nawykach żywieniowych, które mogą Ci przeszkadzać i pomoże Ci przygotować się na ewentualne wpadki.

Wyrób w sobie nawyk wybierania zdrowej opcji

“Zdrowe” oznacza różne rzeczy dla różnych ludzi. Oto ogólna zasada:Zdrowie

  • Jedz mniej: przetworzonej/ puszkowanej/pakowanej żywności, słodzonych/gazowanych/natychmiastowych napojów. Należą do nich m.in. płatki śniadaniowe, chleb, krakersy, pizza, gotowe lub mrożone posiłki, konserwowane/przetworzone mięso, bekon, kiełbasa, szynka, przetworzony nabiał, przetworzone tłuszcze i oleje (margaryna, majonez, masło orzechowe), zwykłe chipsy, napoje owocowe, napoje bezalkoholowe.
  • Jedz więcej następujących produktów: świeże owoce, warzywa, fasola i soczewica, pełne ziarna, orzechy i nasiona.

Jeśli jesteś przyzwyczajony do jedzenia poza domem i masz świadomość, że Twój ulubiony lokal nie oferuje zdrowych posiłków, poszukaj innych lokali, które to robią. Jedną z korzyści płynących z trendu zdrowotnego jest wzrost liczby lokali gastronomicznych oferujących zdrowe posiłki jako alternatywę dla tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni.

 Zrób tyle obiadu, żeby zostały resztki

Jeśli jesteś zwolennikiem pakowanych obiadów, to jest to dobry pomysł. Oszczędza to nie tylko czas i pieniądze, ale zachęca do kreatywnego podejścia do tego, co można zrobić z resztek. Jeśli jesteś typem kucharza gotującego w weekend, kolejną przydatną wskazówką jest przygotowanie dużej porcji w niedzielę, a następnie przechowywanie jej w lodówce już podzielonej na porcje do spożycia w ciągu tygodnia.